Головною проблемою запуску асинхронних двигунів є пускові струми. Це обумовлено пропорційністю моменту сили квадрату прикладеної напруги. Так як роторний механізм – це пристрій з масою в 25-30 % від сумарної маси електричного двигуна, то для додавання первісного імпульсу потрібен великий момент сили.

Чим небезпечний різкий старт двигуна

У процесі запуску двигуна, в низько- або середньо-завантаженій системі, значення струмів у 5-7 разів перевищує номінальне. При обмеженій потужності мережі збільшення спалюваної електрики тягне за собою падіння напруги. При частих пусках або при одночасній роботі декількох електродвигунів це загрожує зниженням коефіцієнта потужності, тобто виникненню реактивної потужності. На об’єктах з високою реактивною потужністю також спостерігається високий ступінь зносу обладнання через його роботу в анормальному режимі.

Різкий старт двигуна негативно впливає на загальне навантаження системи. Наприклад, прямий пуск двигуна насоса високої потужності призводить до високого навантаження на труби, а також до гідравлічних ударів. В конвеєрах – до пошкодження або сходженню з нього продукції.

Для чого потрібен пристрій плавного пуску

Для боротьби з пусковими струмами найбільш простим рішенням буде використання пристроїв плавного пуску (ППП). Вони бувають двох типів – механічні і електричні.

1. До механічних пристроїв відносяться гальмівні колодки, противаги і різноманітні блокатори. Їх використовують з метою механічного обмеження моменту рухової установки.

2. Електричні пристрої плавного пуску – це прилади, які за рахунок модуляції напруги входу електродвигуна призводять до його плавного розгону. У цьому випадку струм і напруга залишаються в межах номінальних значень.

Модуляція існує амплітудна і фазова. Фазова є більш технологічною і застосовується в нових ППП, наприклад, в Altistart 22.

Принцип роботи пристроїв плавного пуску

Пристрій плавного пуску монтують перед двигуном. Натискаючи кнопку на установці, він формує напругу виходу з покращеною синусоїдою, відповідно до встановленої програми. Швидкість обертів агрегату залежить від напруги, отже, при управлінні частотою мережі живлення можна коригувати частоту оборотів асинхронного двигуна.

При керуванні двигунами високої потужності за допомогою силових мікросхем ППП доводиться стикатися з високими струмами, що тягне за собою сильне нагрівання і підвищений знос устаткування. Сучасні пристрої плавного пуску вирішують цю проблему за допомогою байпасу. Суть полягає в тому, що паралельно з силовими мікросхемами в ППП передбачено звичайний контактор. При запуску і зупинці пристрій живить електродвигун через мікросхему, при цьому модулюючи напругу виходу, а при виведенні на номінальні обороти відбувається відключення мікросхем і живлення йде через контактор. За рахунок цього підвищується їхній термін служби.